Her kan du læse vores salgs- og leveringsbetingelser. Hvis du har nogle spørgsmål skal du endelig bare kontakte os. Det kan du gøre lige her.

  • Planterne afsendes fra vores planteskole dagen før levering. Leveringsdagen vælger du selv, når du bestiller på webshoppen. Vi leverer alle hverdage. Planterne er oftest fremme inden kl. 14 den efterfølgende dag, men senere levering kan forekomme frem til kl 17.00.
  • Vi samarbejder med flere forskellige fragtfirmaer, men langt de fleste planter leveres med vognmænd, der er tilknyttet Transportgruppen // POST NORD
  • Levering foregår normalt med større biler (sættevogne), og planterne sættes af med løftevogn på fast grund - såsom fliser eller asfalt. 
  • Såfremt andet ikke er oplyst, sætter vognmanden planterne uden for den ønskede leveringsadresse uden kvittering. Du er derfor ikke nødsaget til at være hjemme ved levering. Vær dog opmærksom på, at ansvaret for planterne overgår fra Møllegårdens Planteskole ApS til dig i det øjeblik, planterne er sat af på din adresse.
  • Såfremt du ønsker anden form for levering, skal du kontakte os mindst fire dage forud for levering, så vi sammen kan aftale det fornødne.

  • Fragten til Jylland og brofaste øer i Danmark er gratis.
  • Vores fragtaftale er betinget af, at vognmanden frit kan planlægge udkørsel af gods på dagen for levering. Derfor har chaufføren lov til at stille leverancen uden kvittering.
  • Til ikke-brofaste øer er levering til havnekajen på fastlandet inkluderet i prisen. Det er vores erfaring, at det oftest er billigst blot at få leveret planterne til havnekajen og herefter hyre en lokal vognmand til sidste del af turen. Ønsker du dette skal du indtaste kajpladsen på fastlandet som værende leveringsadressen.
  • Lyder ordren på et større antal planter, kan du kontakte os, så vi sammen kan finde den billigste og nemmeste fragtløsning til dig 
  • Kontakt os venligst i forbindelse med ordreafgivelse, hvis du har særlige ønsker til levering.

  • Alle priser er inkl. moms.
  • Der tages forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser samt udsolgte varer. Såfremt priserne på ordrebekræftelsen er åbenlyst forkerte, vil planterne ikke blive leveret. I så tilfælde bedes du kontakte os med det samme, og vi vil herefter finde den korrekte pris.
  • Betaling foretages via indkøbskurven og det dertil hørende betalingsmodul.
  • Der kan betales med Dankort og andre almindelige danske betalingskort.
  • Vi hæver beløbet på din konto, dagen inden levering.

  • Ved køb på internettet har du normalvis 14 dages fortrydelses ret. Planter er dog forgængelige varer, der ikke tåler at være oppe af jorden i den tid. Derfor er det vigtigt, at planterne kontrolleres (og plantes) umiddelbart efter modtagelsen. Såfremt planterne ikke er intakte ved levering, bedes du kontakte os senest 24 timer efter levering ved enten at sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller ringe på tlf. 6599 2195. Såfremt du har mulighed for at sende et billede af den skadede plante, er dette en fordel. Er planterne ikke intakte vil der blive leveret nye planter som erstatning eller det besluttes, at handlen skal gå tilbage og beløbet vil blive tilbagebetalt af Møllegårdens Planteskole. Købeloven foreskriver 24 måneders reklamationsret. Jævnfør ovenstående forhold om levende planter som er forgængelige varer, er det vigtigt at rapportere straks, hvis der konstateres uregelmæssig eller manglende vækst, gerne med billede som dokumentation (sendes til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..)

  • Vi gør opmærksom på, at reklamationsretten kun er gyldig, såfremt der ved levering er tale om en decideret fejl eller skader på planterne, der ikke er forårsaget af køber selv. Mistrives planterne som følge af forkert plantning eller pasning, er reklamationsretten ikke gyldig. Jævnfør vores planteguide, som vi anbefaler alle vore kunder at følge nøje.

  • Vi giver Gro-garanti på alle PRIMA FÆRDIG HÆK®, såfremt køber har fulgt vores plante- og pasningsvejledning. Vi garanterer, at alle planter er levedygtige og vitale ved levering. Planternes efterfølgende trivsel er køber selv ansvarlig for, og her er det vigtigt at huske på, at planter er levende organismer, der skal passes, plejes og vandes i især den første vækst sæson.

  • Opleves det, at enkelte PRIMA FÆRDIG HÆK® mistrives eller går helt ud, leverer Møllegårdens Planteskole nye planter til erstatning – kvit og frit for køber. Dette er dog forudsat, at køber har fulgt den medfølgende plante- og pasningsvejledning. Der gives ikke gro-garanti på vores Herkules hække og bunddække, men købers overordnede reklamationsret er dog stadig gældende. Gener og ulemper som følge af forsinket levering erstattes ikke af Møllegårdens Planteskole. Her henvises i stedet til den pågældende vognmand, idet denne bærer ansvaret for varerne, så snart de har forladt Møllegårdens Planteskole.

  • Alle reklamationer vil blive behandlet objektivt, og vi yder en rimelig erstatning op til den fulde faktura værdi, såfremt købers reklamation findes gyldig.

  • Webshoppen ejes af Møllegårdens Planteskole ApS, der således har adgang til og er ansvarlig for alle dataoplysninger. For at sikre optimal leverance af planter og faktura har vi behov for følgende oplysningerne om dig: Navn, fuldstændig adresse, e-mail adresse og kontakt telefonnummer. Oplysningerne indsamles udelukkende med det formål at servicere vores kunder bedst muligt, og vil ikke blive videregivet til tredjepart. Derudover opsamles information om trafikken på vores hjemmeside. Disse data bruges udelukkende til at optimere sitets indhold og funktionalitet, så vores hjemmeside bliver så brugervenlig som mulig. Til at hjælpe os med optimere vores hjemmeside anvender vi de såkaldte cookies, der til enhver tid kan fjernes fra din computer, hvis det ønskes.

  • Hvad er en cookie?

    En cookie er en lille datafil, der bliver gemt på brugerens computer ved besøg på et website. Cookie'en gør websitet i stand til at genkende brugerens computer ved efterfølgende besøg, hvilket således gør det muligt at føre statistik over besøgene. Da cookie'en er en passiv filtype, kan den ikke indsamle oplysninger fra en brugers computer, og den kan dermed heller ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer på computeren.

  •  Hvorfor informerer vi om cookies?

    Alle danske websites er forpligtet til at informere om, hvilke cookies der aktiveres. Informationen skal være i overensstemmelse med "Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr". Bekendtgørelsen stiller krav om, at der skal indhentes et informeret samtykke fra brugeren, når websites ønsker at lagre cookies.

Har vi leveret en vare eller service, som ikke har levet op til dine forventningerne, har du mulighed for at klage til et nyt fælles europæisk klagesystem kaldet ”ODR”. Klik på dette link for at indsende din klage til ODR (Online Dispute Resolution).
 

PFH pallepfh levering1

Denne hjemmeside bruger cookies.
Læs mere om vores cookies på siden:
fortrolighedspolitik. Hvis du vælger at klikke videre, accepterer du samtidig cookies fra www.primafaerdighaek.dk.
Accepter