Tlf. +45 6599 2195

Full Star Full Star Full Star Full Star Full Star 4.8 af 5 stjerner på Trustpilot

Salgs- og leveringsbetingelser

Ved køb på vores hjemmeside www.primafaerdighaek.dk/ accepteres de nedenstående betingelser.

Hjemmesiden ejes og drives af

Møllegårdens Planteskole ApS
CVR-nr: 25707524
Adresse: Ravnshøjgyden 6, 5750 Ringe
Telefon: +45 65 99 21 95
Mail: [email protected]

Priser og betaling

    • Alle priser er inkl. moms (25%) og i DKK.
    • Der kan betales med Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay.
    • Beløbet bliver først trukket på din konto, når ordren sendes afsted herfra.
    • Der tages forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser samt udsolgte varer. Såfremt priserne på ordrebekræftelsen er åbenlyst forkerte, vil planterne ikke blive leveret.
      I sådan et tilfælde bedes du kontakte os med det samme, og vi vil herefter finde den korrekte pris.

Levering

    • Leveringstiden er 2 hverdage, leveringsdagen vælger du selv, når du bestiller på webshoppen.
    • Planterne afsendes fra vores planteskole dagen før levering. Planterne bliver levereret mellem 08.00-17.00. Planterne er oftest fremme inden kl. 14 på den valgte leveringsdato, men du skal være opmærksom på, at levering kan forekomme frem til kl. 17.00.
    • Du vil dagen før levering modtage en sms fra fragtfirmaet, SDL, som leverer din færdighæk. Du modtager sms’en, når vi har booket transporten hjem til dig. I sms’en er der et link, hvor du kan følge din ordre. På leveringsdagen omkr. kl. 10.00 vil det ofte være muligt at se et forventet leveringstidspunkt på et 2-timersinterval, eksempelvis: Forventet levering mellem kl. 12.00 og 14.00.
    • Vi samarbejder med SDL, som samarbejder med flere forskellige fragtfirmaer, men langt de fleste planter leveres med vognmænd, der er tilknyttet Dansk Distribution.
    • Vores fragtaftale er betinget af, at vognmanden frit kan planlægge udkørsel af gods på dagen for levering. Derfor har chaufføren lov til at stille leverancen uden kvittering.
    • Levering foregår normalt med større biler (sættevogne), og planterne sættes af med løftevogn på fast og robust grund - såsom betonfliser eller asfalt. Er underlaget ikke holdbart nok til sættevognens vægt, er det kundens eget ansvar at gøre opmærksom på dette ved levering.
    • Såfremt andet ikke er oplyst, sætter vognmanden planterne uden for den ønskede leveringsadresse uden kvittering. Du er derfor ikke nødsaget til at være hjemme ved levering. Vær dog opmærksom på, at ansvaret for planterne overgår fra Møllegårdens Planteskole ApS til dig i det øjeblik, planterne er sat af på din adresse.
    • Vær opmærksom på, at chaufførerne kører med stramme tidsplaner, så du kan ikke forvente mulighed for at forhandle med dem om at rykke/omdirigere aflæsningsstedet medmindre stedet, hvor de aflæsser er decideret forkert/forbudt. Har du derfor nogle ønsker til en placering, som stadig opfylder kravet om fast underlag, skal dette kommunikeres ud på forhånd, så vil chaufførerne gøre deres bedste for at opfylde ønsket. Noter din bemærkning i kommentarfeltet ved betaling.
    • Såfremt du ønsker anden form for levering, skal du kontakte os mindst fire dage forud for levering, så vi sammen kan aftale det fornødne.

Fragt

    • Vi leverer gratis til Jylland og brofaste øer.
      Vi kan for et leveringsgebyr levere direkte til Bornholm, Anholt, Fanø, Fur, Læsø, Orø, Samsø, Venø og Ærø. Ved levering til øer udover de førnævnte, leveres der til havnen på fastlandet, hvorfra du selv sørger for den sidste del af fragten.
    • Vores fragtaftale er betinget af, at vognmanden frit kan planlægge udkørsel af gods på dagen for levering. Derfor har chaufføren lov til at stille leverancen uden kvittering.
    • Til ikke-brofaste øer er levering til havnekajen på fastlandet inkluderet i prisen. Det er vores erfaring, at det oftest er billigst blot at få leveret planterne til havnekajen og herefter hyre en lokal vognmand til sidste del af turen. Ønsker du dette, skal du indtaste kajpladsen på fastlandet som værende leveringsadressen.
    • Lyder ordren på et større antal planter, kan du kontakte os, så vi sammen kan finde den billigste og nemmeste fragtløsning til dig.
    • Kontakt os venligst i forbindelse med ordreafgivelse, hvis du har særlige ønsker til levering.

Købs- og reklamationspolitik

    • Ved køb på internettet har du normalvis 14 dages fortrydelsesret. Planter er dog forgængelige varer, der ikke tåler at være oppe af jorden i den tid. Derfor er det vigtigt, at planterne kontrolleres (og plantes) umiddelbart efter modtagelsen. Såfremt planterne ikke er intakte ved levering eller mistrives efter plantning, bedes du straks kontakte os, så vi kan handle hurtigt på situationen - det gør du enten ved at sende en mail til [email protected] eller ringe på tlf. 6599 2195. Såfremt du har mulighed for at sende et billede af den skadede plante, er dette en fordel. Er planterne ikke intakte vil der blive leveret nye planter som erstatning eller det besluttes, at handlen skal gå tilbage og beløbet vil blive tilbagebetalt af Møllegårdens Planteskole. Købeloven foreskriver 24 måneders reklamationsret. Jævnfør ovenstående forhold om levende planter som er forgængelige varer, er det vigtigt at rapportere straks, hvis der konstateres uregelmæssig eller manglende vækst, gerne med billede som dokumentation (sendes til [email protected].)
    • Afvises en bestilling på dagen, når chaufføren holder ved dig (og uden forudgående aftale med os) er du selv ansvarlig for at dække vores returomkostninger jf. dansk lovgivning på dette område.
    • Vi gør opmærksom på, at reklamationsretten kun er gyldig, såfremt der ved levering er tale om en decideret fejl eller skader på planterne, der ikke er forårsaget af køber selv. Mistrives planterne som følge af forkert plantning eller pasning, er reklamationsretten ikke gyldig. Jævnfør vores planteguide, som vi anbefaler alle vore kunder at følge nøje.

Returnering

Der ydes 14 dages returret på varer købt på vores webshop og perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Hvis du ønsker at returnere, skal du kontakte os på [email protected] eller tlf. 6599 2195 for at arrangere returneringen. Returnerede varer skal sendes til følgende adresse:

Møllegårdens Planteskole ApS
Ravnshøjgyden 6
5750 Ringe

Varerne skal returneres i original emballage og i samme stand som ved modtagelsen. Du er ansvarlig for returneringsomkostningerne, medmindre returneringen skyldes en fejl fra vores side. Ved returnering bærer du selv risikoen for varerne, indtil vi hos PRIMA FÆRDIG HÆK/Møllegårdens Planteskole ApS har modtaget dem.

Bemærk venligst, at planter er forgængelige varer og derfor er undtaget fra fortrydelsesretten i henhold til gældende lovgivning. Dette betyder, at du som forbruger ikke kan returnere planter, når de først er blevet leveret.

Garanti / erstatning

Vi giver 3 års grogaranti på planter fra PRIMA FÆRDIG HÆK® såfremt køber har fulgt vores plante- og pasningsvejledning. Vi garanterer, at alle planter er levedygtige og vitale ved levering. Planternes efterfølgende trivsel er køber selv ansvarlig for, og her er det vigtigt at huske på, at planter er levende organismer, der skal passes, plejes og vandes i især den første vækst sæson.

Opleves det, at enkelte planter fra PRIMA FÆRDIG HÆK® mistrives eller går helt ud, leverer Møllegårdens Planteskole nye planter til erstatning – kvit og frit for køber. Dette er dog forudsat, at køber har fulgt den medfølgende plante- og pasningsvejledning, samt har kontakter os øjeblikket, når hækplanternes mistrivsel konstateres.

Der gives ikke grogaranti på bunddække, men købers overordnede reklamationsret er dog stadig gældende. Gener og ulemper som følge af forsinket levering erstattes ikke af Møllegårdens Planteskole. Her henvises i stedet til den pågældende vognmand, idet denne bærer ansvaret for varerne, så snart de har forladt Møllegårdens Planteskole.

Alle reklamationer vil blive behandlet objektivt, og vi yder en rimelig erstatning op til den fulde faktura værdi, såfremt købers reklamation findes gyldig.

Grogaranti

Klagemuligheder

    • Vi ønsker, at du som kunde er tilfreds med dit køb og vores service. Skulle du have en klage over en vare eller vores service, bedes du kontakte os på [email protected] eller tlf. 6599 2195. Vi vil gøre vores bedste for at løse problemet hurtigst muligt.
    • Hvis du ikke er tilfreds med vores håndtering af din klage, har du mulighed for at klage til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet:
      Toldboden 2
      8800 Viborg
      www.naevneneshus.dk